یادداشت ۲۳۸۰ / نوچه ها به میدان آمدند
پاینده ایران
یادداشت ۲۳۸۰
نوچهها به میدان آمدند .
دو روز پیش ، یک تن از نوچههای آقای " پوزیده " که دانشیاری دانشگاه تبریز از راه گزینشهای آنچنانی را یدک میکشد ، از روی بیسوادی کامل ، افاضاتی فرمودند که نیاز به روشنگری دارد .ایشان میفرمایند :
"مانع اساسی تحقق گفتمان آزادی،عدالت و رفع تبعیض پزشکیان،اصلاح طلبان گریخته از آزادی و دمکراسی و پناه برده به دامن فاشیزم پان ایرانیستی و ایرانشهری هستند" !
البته از نوچهی کسی که به فرزندانش اجازه نداده که به زبان فارسی سخن گویند و از ملت یگانهی ایران با ۱۳ هزار سال تاریخ با عنوان " ملل " سخن میگوید و در حالیکه بر پایهی تحقیقات علمی DNA مادری همهی مردم فلات ایران و حتا فلات آناتولی با DNA مردم کنونی سرزمین ایرانی، همسان است ، از : " حقوق نژادها" سخن میگوید ؟!
راستی را این آقای دانشیار ، تاریخچه فاشیسم ، مفهوم فاشیسم و روند تحول آن را در ایتالیا میداند ؟ کتابی در بارهی خاستگاه فاشیسم و تاریخچهی آن خوانده است ؟ که بی گمان ، پاسخ منفی است .
آیا آقای دانشیار ( گذشته از پالایشگاه گزینش و آشنا به فرق کفن زنانه و مردانه ) ، با راهیابی واژهی پانایرانیسم به فرهنگ واژگان سیاسی در ایران ، آشنایی دارند . نام مکتب پانایرانیسم به گوششان رسیده ؟ نام کتاب " بنیاد مکتب پان ایرانیسم " را شنیده یا آن را خواندهاند ؟ که بدون تردید نه !
اگر خوانده بودند و کوچکترین آشنایی با مکتب پانایرانیسم و اندیشه پانایرانیسم داشتند ، نیک میدانستند که هیچ ارتباطی میان اندیشهی پانایرانیسم یا وحدت همهی سرزمینهای ایرانینشین و همهی مردمان ایرانی تبار با اندبشهی فاشیسم و حزب فاشیست ایتالیا به پیشوایی بنیتو موسولینی ندارد ؟!
وای بر چنین دانشگاههایی که چنین دانشیارانی دارند و وای بر حال دانشجویانی که دستپخت چنین استادانی هستند .
میگویند : بیله دیگ ، بیله چغندر . از نوچههای آقای پوزبده ، بیش از این انتظاری نیست !
اما سرنوشت پیشهوریها را از یاد نبرید که همان سرنوشت در انتظار شماست.
شنبه ۶ امرداد ۱۴۰۳ - هوشنگ طالع
hotale@