پاینده ایران
یادداشت ۲۲۴۵
" ابر مرد " ؟!

سالها فردریش نیچه فیلسوف بزرگ آلمانی در قالب
" چنین گفت زرتشت‌ " دنبال ابر مرد می‌گشت که نیافت .
در خبر‌ها آمده بود :
زاکانی دستیار ویژه رییس‌جمهور شد .
«علیرضا زاکانی» شهردار تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران شد./ایرنا
راستی را اداره‌ی کلانشهر تهران تا این حد کار آسانی است که شهردار ، دستیاری ویژه‌ی رییس‌جمهور اسلامی را آن هم در مساله‌ی مهم و کشداری مانند " مدیریت آسیب‌های اجتماعی " را می‌پذیرد ؟ یا رییس‌جمهور به کلی از مساله پرت است ؟ً
یا باید بپذیریم که آن‌چه را "شیخ " در روز روش ، گرد شهر می‌جست و نیافت ؛ ریاست‌جمهوری اسلامی
" بدون چراغ ‌" و البته با خواندن اوراد ، در قالبِ ریاست شهرداری کلانشهر تهران یافت .
کاش نیچه زنده بود و " ابر مرد" را در سرزمین زرتشت اما در کسوت اسلامی ، به چشم خود می‌دید !
ایرانی‌ها براین باورند که در مثل مناقشه نیست و یک مثل ایرانی می‌گوید : موش به سوراخ نمی‌رفت ، جارو هم به دمش بست ً
پنج‌شنبه ۲۶ امرداد ۱۴۰۲ - هوشنگ طالع

hotale@